Followers

.cinta kita.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, July 16, 2011

decision.

assalamualaikum.

fuhh. rase mcm tak rajin nak update blog, memandangkan mood swing2 dan tidak mempunyai apa2 idea untuk menulis, jadi keputusan untuk tidak menghapdate blog telah dipilih.. huhu.. -.-'
berbangga mempunyai rakan2 yang sentiasa mempunyai idea menghapdate blog mereka.

huishh ni saje buat entry merapu kerana sebentar lagi fida nak pgi hantar mama pgi holiday villa subang, mama ade reunion itm dye.. so.. abg dgn fida pi lah menghantarnya. :) pastu kami akan membuat hala tuju kami sendiri seperti bermerayau ke merata2 tempat yg wujud kat area subang sane. besar kemungkinan akan menonton wayang bersama. haha mungkinlahh. tgk lah..

berbalik kepada tajuk entry bolehh? -.-' haishh. decision lah keputusan lah.. macam2 lah kau ni fida. bosan sioot. haishh.. keputusan apo lagi nie?? erm.. ni keputusan yg berat jugak lah untuk diri fida. bkn memutuskan hubungan, cuma time to move lah beb! ni perkataan2 dari rakan2 yang sentiasa mengambil berat tentang diri fida dan perhubungan fida bagai2. macamlah ade hubungan sgt. complicated lah katekan. poyo. -.-' lg sekali perasan sendiri sudah..

okeh. now. fida decide untuk hanya sekadar berkawan dengan si dia kerana situasi kami sudah berbeza sekarang, dulu time skolah time kanak2 kami telah menjalani fasa percintaan, jadi kini, kami sedang melalui fasa persahabatan.. sekadar kawan. untuk awak, kalau baca blog nie.. kenangan kite dri form 4 dlu sentiasa terpahat dlm hati perasaan jiwe rage, fuiyooohhh. haha. -.-'
sentiasa akan ingat segala yang kite lalui suka duka bersama even kite dah x camtu lagi beberapa tahun sudah. haha tp masih segar diingatan. macam baru semalam kite laluinya bersama. saya tau.. awk tak pernah merasakan segala perasaan yang mcm nie. mungkin. saya tak tau perasaan awk.. -.-' my bad.

okeh.. kite akan tetap berkawan smpai bila2..walaupon kite bukan sepasang kekasih lagi. saya tahu awk akan bahagia dengan dia. mungkin jugak. sbb saya tak tau hubungan korang macamana. tapi saya sebagai kawan akan mengharapkan agar korang bahagia sentiasa. *saya bahagia jika anda bahagia* mungkin lagi. haishhh. keputusan disini adalah setelah saya berfikir dengan sedalamnya .. mungkin jika ada jodoh kita nanti kite tetap akan bersama.. Insyaallah. saya sentiasa mendoakan itu. saya akan sentiasa sayang awak. kalau tak sayang takkanlahhhhh saya tunggu awk bertahun2 awak.. even saya tau awk dah ade orang punya. haishh.. bukan rampas okeh.. dalam diam. -.-' penakot. haishhh..

saya harap awk tetap akan jadi kawan saya. cuma keputusan ini adalah untuk merelakan pemergian hati awk kepada insan lain. dan saya juga telah membuat keputusan untuk membuka hati saya untuk orang lain pula. setelah bertahun2 saya tutop pintu hati saya untuk menunggu awk sedar kehadiran saya disisi awak ketika awk gembira dan sedih.. saya berharap awk pulang kepada saya. tetapi. fuhh. tak payah nak berharap lahhh. past is past beb. buat ape nak ingat kan? life must go on. puiii. memang lah .. sentiasa melalui hari2 yang gumbira even awk hanya sebagai rakan. saya dah boleh terima situasi tu.

so.. keputusan nya.. saya masih ingin berkawan dengan awak.. tapi sekadar kawan dan saya dah pun buka hati saya selepas 3 tahun hidup single menanti kan awk. :) fuhh gigih gak saya. -.-'
saya cuba untuk bagi peluang kepada diri sendiri untuk memberi laluan insan lain untuk bertakhta dihati ini.. (jika ada) hahaha. tapi.. need time. so.. kite akan kekal berkawan. awk dengan hidup awak, saya pun dengan hidup saya. saya takkan kacau hubungan cinta awk dan rakan awk. saya akan tetap menyinggah di wall awak jika saya berkesempatan, saya akan tetap call awak jika saya masih memerlukan tempat untuk meluahkan rase gembira, sedih.. jika awk pon ade masa untuk melayan saya. saya berharap tiada ape yang akan berubah.

cuma.. saya perlukan teman. saya perlukan keputusan yang terbaik untuk diri saya. sampai bila saya harus tunggu awak kan? sampai bila nak berharap sesuatu yang belum pasti untuk diri saya kan? last skali.. dengan keputusan ini bukan bermakna saya tidak tunggu awak. sentiasa menunggu untuk memulakan kembali ape yang pernah kite bina dulu. because first love can't forget. kan...~ memang awak cinta pertama saya yang mengajar saya erti cinta dalam hidup saya.. mintak maaf untuk segala kesalahan saya.. kalau saya tak mulakan beberapa tahun lepas.. saya takkan menyesal sehingga kini. maaf kan saya. saya insan biasa yang tidak sempurna. tapi saya menginginkan kemaafan dan peluang kedua. berharap awak akan kembali. sigh. -.-'

dah2.. entry ni adalah entry emo seorang insan biasa. jadi maafkan saya kerana entry ni adalah entry terpanjang di dalam blog ini. assalamualaikum
..



p/s: ini adalah pengaruh tidak boleh tidur dan kerana melayan cerita2 sedih sebelum tidur dan bengkak2 mata. maaf.

2 comments:

Nadhira said...

patut fida bagi amaran awal2...entry yg agak pnjng (tapi akk tetap habis baca tau).hehe....

chill ok. sayang tak semestinya utk dimiliki (walaupun hati kata mahu). kan kan.....insyaAllah, bak kata fida. ada jodoh pasti akan jumpa balik. tak semstinya yg couple lama2 tu akan berakhir dgn perkhwinan (tapi taknak lah mcm ni kan.hehe).

doa banyak2 ye fida. InsyaAllah, mgkin dia atau ada yg lebih baik lagi utk fida.

(entry panjang, post komen pun panjang).

fida said...

haha. thanks kak fiqa. sbb bace entry yg pnjg berjela. tu la dye. haha. terlupe nak pesan awal2. haha.
dah nak akhir2 bru nak gitau. isk2. my bad. :P

btol2. Insyaallah. Allah tau apa yang terbaik untuk kita kan. :)

decision.

assalamualaikum.

fuhh. rase mcm tak rajin nak update blog, memandangkan mood swing2 dan tidak mempunyai apa2 idea untuk menulis, jadi keputusan untuk tidak menghapdate blog telah dipilih.. huhu.. -.-'
berbangga mempunyai rakan2 yang sentiasa mempunyai idea menghapdate blog mereka.

huishh ni saje buat entry merapu kerana sebentar lagi fida nak pgi hantar mama pgi holiday villa subang, mama ade reunion itm dye.. so.. abg dgn fida pi lah menghantarnya. :) pastu kami akan membuat hala tuju kami sendiri seperti bermerayau ke merata2 tempat yg wujud kat area subang sane. besar kemungkinan akan menonton wayang bersama. haha mungkinlahh. tgk lah..

berbalik kepada tajuk entry bolehh? -.-' haishh. decision lah keputusan lah.. macam2 lah kau ni fida. bosan sioot. haishh.. keputusan apo lagi nie?? erm.. ni keputusan yg berat jugak lah untuk diri fida. bkn memutuskan hubungan, cuma time to move lah beb! ni perkataan2 dari rakan2 yang sentiasa mengambil berat tentang diri fida dan perhubungan fida bagai2. macamlah ade hubungan sgt. complicated lah katekan. poyo. -.-' lg sekali perasan sendiri sudah..

okeh. now. fida decide untuk hanya sekadar berkawan dengan si dia kerana situasi kami sudah berbeza sekarang, dulu time skolah time kanak2 kami telah menjalani fasa percintaan, jadi kini, kami sedang melalui fasa persahabatan.. sekadar kawan. untuk awak, kalau baca blog nie.. kenangan kite dri form 4 dlu sentiasa terpahat dlm hati perasaan jiwe rage, fuiyooohhh. haha. -.-'
sentiasa akan ingat segala yang kite lalui suka duka bersama even kite dah x camtu lagi beberapa tahun sudah. haha tp masih segar diingatan. macam baru semalam kite laluinya bersama. saya tau.. awk tak pernah merasakan segala perasaan yang mcm nie. mungkin. saya tak tau perasaan awk.. -.-' my bad.

okeh.. kite akan tetap berkawan smpai bila2..walaupon kite bukan sepasang kekasih lagi. saya tahu awk akan bahagia dengan dia. mungkin jugak. sbb saya tak tau hubungan korang macamana. tapi saya sebagai kawan akan mengharapkan agar korang bahagia sentiasa. *saya bahagia jika anda bahagia* mungkin lagi. haishhh. keputusan disini adalah setelah saya berfikir dengan sedalamnya .. mungkin jika ada jodoh kita nanti kite tetap akan bersama.. Insyaallah. saya sentiasa mendoakan itu. saya akan sentiasa sayang awak. kalau tak sayang takkanlahhhhh saya tunggu awk bertahun2 awak.. even saya tau awk dah ade orang punya. haishh.. bukan rampas okeh.. dalam diam. -.-' penakot. haishhh..

saya harap awk tetap akan jadi kawan saya. cuma keputusan ini adalah untuk merelakan pemergian hati awk kepada insan lain. dan saya juga telah membuat keputusan untuk membuka hati saya untuk orang lain pula. setelah bertahun2 saya tutop pintu hati saya untuk menunggu awk sedar kehadiran saya disisi awak ketika awk gembira dan sedih.. saya berharap awk pulang kepada saya. tetapi. fuhh. tak payah nak berharap lahhh. past is past beb. buat ape nak ingat kan? life must go on. puiii. memang lah .. sentiasa melalui hari2 yang gumbira even awk hanya sebagai rakan. saya dah boleh terima situasi tu.

so.. keputusan nya.. saya masih ingin berkawan dengan awak.. tapi sekadar kawan dan saya dah pun buka hati saya selepas 3 tahun hidup single menanti kan awk. :) fuhh gigih gak saya. -.-'
saya cuba untuk bagi peluang kepada diri sendiri untuk memberi laluan insan lain untuk bertakhta dihati ini.. (jika ada) hahaha. tapi.. need time. so.. kite akan kekal berkawan. awk dengan hidup awak, saya pun dengan hidup saya. saya takkan kacau hubungan cinta awk dan rakan awk. saya akan tetap menyinggah di wall awak jika saya berkesempatan, saya akan tetap call awak jika saya masih memerlukan tempat untuk meluahkan rase gembira, sedih.. jika awk pon ade masa untuk melayan saya. saya berharap tiada ape yang akan berubah.

cuma.. saya perlukan teman. saya perlukan keputusan yang terbaik untuk diri saya. sampai bila saya harus tunggu awak kan? sampai bila nak berharap sesuatu yang belum pasti untuk diri saya kan? last skali.. dengan keputusan ini bukan bermakna saya tidak tunggu awak. sentiasa menunggu untuk memulakan kembali ape yang pernah kite bina dulu. because first love can't forget. kan...~ memang awak cinta pertama saya yang mengajar saya erti cinta dalam hidup saya.. mintak maaf untuk segala kesalahan saya.. kalau saya tak mulakan beberapa tahun lepas.. saya takkan menyesal sehingga kini. maaf kan saya. saya insan biasa yang tidak sempurna. tapi saya menginginkan kemaafan dan peluang kedua. berharap awak akan kembali. sigh. -.-'

dah2.. entry ni adalah entry emo seorang insan biasa. jadi maafkan saya kerana entry ni adalah entry terpanjang di dalam blog ini. assalamualaikum
..



p/s: ini adalah pengaruh tidak boleh tidur dan kerana melayan cerita2 sedih sebelum tidur dan bengkak2 mata. maaf.

2 comments:

Nadhira said...

patut fida bagi amaran awal2...entry yg agak pnjng (tapi akk tetap habis baca tau).hehe....

chill ok. sayang tak semestinya utk dimiliki (walaupun hati kata mahu). kan kan.....insyaAllah, bak kata fida. ada jodoh pasti akan jumpa balik. tak semstinya yg couple lama2 tu akan berakhir dgn perkhwinan (tapi taknak lah mcm ni kan.hehe).

doa banyak2 ye fida. InsyaAllah, mgkin dia atau ada yg lebih baik lagi utk fida.

(entry panjang, post komen pun panjang).

fida said...

haha. thanks kak fiqa. sbb bace entry yg pnjg berjela. tu la dye. haha. terlupe nak pesan awal2. haha.
dah nak akhir2 bru nak gitau. isk2. my bad. :P

btol2. Insyaallah. Allah tau apa yang terbaik untuk kita kan. :)